In Geen categorie

Koningsdag in de Kerkbuurt van Assendelft was in de loop der jaren vermagerd. Omdat niemand de organisatie tot zich wilde nemen, trokken de Assendelvers met hun verkoopspullen en kleedjes voor de vrijmarkt naar andere plaatsen waar wel reuring was. Een aantal actieve buurtbewoners konden dit niet aanzien en zijn in actie gekomen. Er is een plan geschreven, de clubs, verenigingen en winkeliers uit Assendelft zijn geactiveerd en er zijn sponsoren gezocht. Door vele gulle giften kon de organisatie weer groots uitpakken. Het doel was om van Koningsdag in de Kerkbuurt van Assendelft een feest voor iedereen te maken en dat is dan ook zeker gelukt. Honderden bezoekers struinen weer door de rommel op de vrijmarkt. Ouderen drinken gratis koffie met lekkers bij het buurtcentrum. Kinderen kunnen voor een klein bedrag een strippenkaart kopen waarvoor ze meerdere activiteiten kunnen doen en lekkers kunnen eten. Plaatselijke verenigingen kunnen laten zien wat zij te bieden hebben en voor een hapje, drankje en live muziek is ook gezorgd. Kortom koningsdag Kerkbuurt Assendelft staat weer op de kaart met dank aan o.a. Stichting 1874 die ons nu al meerdere jaren het vertrouwen geeft en ons financieel steunt.